ik wil graag rechercheur worden, ik ga volgend jaar naar de derde klas en moet een vakkenpakket kiezien, welke moet ik dan nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Er is een politie-academie.
https://www.politieacademie.nl/onderwijs/onderwijsaanbod/Pages/Default.aspx
Maar een kennis van mij is internetrechercheur geworden en die had op een gewone universiteit informatica gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het overleggen met de decaan op jouw school. Hij weet het vaak het beste.
Antoni
10 jaar geleden
Kijk voor meer informatie ook eens op deze sites: http://www.nationaleberoepengids.nl/beroep/search?e=Beroep&q=rechercheur en http://www.nationaleberoepengids.nl/Rechercheur

Antwoorden (2)

Je mag het vakkenpakket kiezen dat jij leuk vindt. Om rechercheur te worden, volg je eerst de politieacademie in Apeldoorn. De toelatingseisen zijn niet gekoppeld aan een specifiek vakkenpakket. Uit je verhaal blijkt dat je VMBO doet? Om toegelaten te worden heb je alleen een diploma nodig (middelbare school min.) en het vakkenpakket maakt dan niets uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Rechercheur staat dit: "Opleidingen tot rechercheur Voor de meeste functies van rechercheur is het belangrijk dat er eerst enige jaren werkervaring zijn opgedaan binnen de politie. Om aangenomen te worden als politieagent moet er eerst een HBO of WO opleiding tot politieagent op een HBO school of op de politieacademie worden gevolgd. Ook kan een opleiding voor recherchekundige worden gevolgd. Deze is over het algemeen HBO en vierjarig. Met dit diploma kan de rechercheur zonder een politieopleiding te hebben gevolgd meteen instromen naar de recherche." Het lijkt er dus op dat men niet per se de politieacademie hoeft te doen om aangenomen te kunnen worden bij de politie.
In het geval je VMBO doet, maakt het niet uit welk vakkenpakket je kiest. De (in mijn ogen) makkelijkste manier om bij de recherche te komen is door na het VMBO naar de HAVO te gaan (dan kun je instromen in het 4de jaar volgens mij). Met een HAVO-diploma op zak kun je een opleiding tot ''recherchekundig medewerker'' volgen.