Kan ik naar het HBO met 2 middelbare school diploma's?

Ik heb een mavo diploma en dat ging mij heel makklijk af. Ik ben geslaagd met veel hoge cijfers. Nu ben ik voor een jaartje in Amerika en doe ik mijn senior year. Hierdoor slaag ik 2 keer voor de middelbare school. Als ik terug ben loop ik dus 1 jaartje achter. Ik vraag me af of ik op een of andere manier naar het HBO kan omdat ik 2 diploma's heb en anders me ga vervelen op het MBO omdat het te makkelijk is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/onderwijs/mavo-hbo-18-jaar.164691
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom ben je niet veel eerder dan van mavo naar havo overgestapt? Een diploma in Amerika telt hier niet, het is helemaal niet van een hoog niveau. Je moet een mbo4 opleiding of een havo opleiding gaan doen.

Antwoorden (2)

Je kunt na je vmbo(mavo) diploma havo doen op de middelbare school. Niet dat je dan 5 jaar havo doet maar je begint in 4 havo en doet daarna 5 havo en eindexamen. Dan kun je naar het hbo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je gegevens onvoldoende zijn om een goed antwoord te kunnen geven. Ga naar de HBO opleiding waarvoor je belangstelling hebt, maak een afspraak en neem zoveel mogelijk gegevens mee. Misschien zeggen zij dat je kunt komen of zullen zij je advies geven.