hoe kan ik economie het beste leren?

ik wil dit jaar economie kiezen in mijn pakket alleen ik ben bang dat ik de komende jaren moeilijkheden zal krijgen, hoe kan ik het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Geregeld je huiswerk maken en veel vragen stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nu al weet dat je er misschien moeite mee gaat krijgen wil ik je het volgende adviseren;

Volg alle lessen
Let op goed op wat de docent(e) verteld
Maak tijdens de les aantekeningen
Doe altijd je huiswerk en zorg dat je bij blijft
Zorg dat je altijd op de hoogte bent van het nieuws, want examens gaan vaak over actuele zaken.
Lees regelmatig de financiele pagina's in de krant
Koop geregeld een financieel dagblad
Probeer een beetje de aandelen markt te volgen, koop desnoods virtueel een aandeel en volg het, je zult dan vanzelf gaan begrijpen hoe de markt in elkaar zit en hoe deze beweegt.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een paar suggesties (ik volg zelf economie):
-Begrippenlijsten maken (dit werkt erg goed),
-Oefentoetsen op internet maken
-Eventuele CD's bijgevoegd bekijken
-Oefenopdrachten vragen
-Antwoorden vragen
-Heeel netjes werken, dit is echt handig en overzichtelijk
-Alle spullen die nodig zijn meenemen
-Moeilijke woorden opzoeken
-Formules altijd oefenen, als ze in tekstvorm staan maak ze dan overzichtelijk.
-Altijd hulp vragen wanneer je 't niet snapt