Van wie is de monitor? Basisschool of van onszelf?

Mijn boertje is visueel beperkt en heeft daarom heeft basisschool waar hij op zat - vorig jaar - geld gekregen van de overheid voor een monitor voor op zijn tafel, zodat hij niet constant op het digibord hoefde te focussen. (Ik ben niet zeker of het een rugzakje was, of een andere subsidie) Welnu mijn vraag: Wie heeft het recht op deze monitor? Mag de school deze monitor als hun eigendom beschouwen?

Jaimy

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, de monitor is aan je broertje toegekend, hij moet er gebruik van maken en als hij eventueel naar een andere school gaat, dan is het de bedoeling dat de monitor meeverhuisd. De school kan voor een andere leerling met hetzelfde probleem, een andere monitor aanvragen. Ik maak zelf gebruik van hulpmiddelen in verband met mijn visuele beperking en heb een aanpassing op mijn werk, deze is ook alleen voor mij bestemd. Heeft je broertje contact met Bartimeus? Zij kunnen je ook antwoorden geven op je vragen. Deze hulpmiddelen worden vergoedt vanuit de gemeente, UWV, of zorgverzekering. De beeldschermen krijg je te leen, zodra je een ander hulpmiddel wilt, om het lezen gemakkelijker te maken, moet deze ingeleverd worden, daarom is het belangrijk dat het beeldscherm en bijbehorende bewegende tafel, bij je broertje blijft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bewegende tafel had beweegbare tafel moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn broertje had inderdaad ook een bewegende tafel. De monitor heeft hij nodig op het middelbaar, echter de school beweert dat deze van hun is. Mijn broertje zit inderdaad bij Bartimeus en we hebben zojuist een email gestuurd naar de begeleider van mijn broertje. Bedankt!