?hoeveel leerlingen mag een zwemleraar tegelijk lees geven in 1 groep. Het gaat om kinderen zonder diploma.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (1)

Voor groepsles is het maximum aantal leerlingen per groep zo'n 8 tot 12 kinderen (beginners). Dit aantal geldt ook voor gevorderden. Heel vaak is het aantal kinderen dus een tiental. Al;s er meer kinderen zijn bijvoorbeeld 18 zullen er 2 instructeurs beschikbaar zijn.

Voor privé lessen geldt een kleiner aantal leerlingen. Meestal zo'n 3 kinderen.

Toegevoegd na 32 minuten:
Volgens de link in de bron is het gemiddelde aantal kinderen per groep zo'n 11 tot 13. Op de sites van oganisaties die lessen aanbieden wordt een iets lager aantal vermeld.
Uit onderzoek is niet direct gebleken dat er een hoger resultaat is as de groep kleiner is.
fisbel