Indien je zakt voor 6 Vwo kan je dan examen doen op HAVO niveau ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vind je dat niet zonde van die 6 jaar VWO ? Even los van of het wel of niet mogelijk is om Havo examen te doen.

Antwoorden (3)

Dat zou wel kunnen maar je moet dan wel het hele jaar HAVO 5 doen, want je krijgt gewoon andere stof.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of deze vraag specifiek over jou gaat maar als ik jou was zou ik gewoon vwo nog een keer proberen! :)
Nee, dat kan niet want je mag niet instromen in een examen jaar aangezien je al in 4 havo voorexamens moet doen, ofwel, je moet eerst havo 4 doen en daarna havo 5.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In tegenstelling tot wat de andere antwoorden zeggen: Het kan wel, in veel gevallen. Je moet dat alleen van tevoren al wel geregeld hebben. Je doet dan het staatsexamen van havo, dat kost wel geld, zelfs als je er uiteindelijk niet aan deel hoeft te nemen, maar als je er magertjes voorstaat, is het wel een goede optie natuurlijk. Je kunt dan meteen nadat je weet dat je gezakt bent, de staatsexamens van de havo maken en zo alsnog slagen voor de havo. Ik weet er zelf niet heel veel over, maar als het goed is krijg je hier op school informatie over. Vraag het eens aan je decaan. De tweede fase is nu anders dan toen ik examen deed, maar toen was het in het profiel C&M bijvoorbeeld zo dat op de havo economie daar verplicht bij zat, en op het vwo niet. Als je dus geen economie had gevolgd, dan verviel deze mogelijkheid.