Naast middelbare school een vooropleiding conservatorium, wat is dit?

Laatst had iemand het er over dat hij naast zijn middelbare school een vooropleiding voor het conservatorium deed. Ik dacht dat het van het conservatorium zelf was. Hij zei je moet eens kijken, misschien is dat ook wat voor jou.

Indien je deze opleiding afronden dan was de kans (een stuk) groter dat je zou worden aangenomen op het conservatorium.

Ik kan het hem niet zelf vragen omdat ik niks van deze persoon heb/weet. Heeft iemand enig idee welke opleiding dit kan zijn?

Ik wil trouwens Media Music oftewel de opleiding tot de Music producer willen gaan studeren (ik weet niet of dit van belang is).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat zijn vooropleidingen die aangeboden worden op het conservatorium, je leert er alles wat je moet weten om het toelatingsexamen te halen en maakt hierdoor een grotere kans toegelaten te worden. Bij alle conservatoriums bieden dit aan, bijv conservatorium Maastricht.

Toegevoegd na 6 minuten:
De vooropleidingen vinden vaak plaats op zaterdagen.