valt de kunstacademie met een universitaure studie te combineren?

Ik zou heel graag de kunstacademie doen aangezien het maken van kunst mijn passie is, maar ik kom uit een omgeving waar een hbo studie kiezen 'not done'is. Daarbij zou ik ook graag een universitaire opleiding doen gezien de diepgang en kennisverwerving etc. dus ik vroeg me af of dit valt te combineren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
"not done" Sorry hoor, maar ik zou zeggen, dikke vinger!
Het is jouw leven, niet dat van een ander.
Volg altijd je hart in dit soort dingen en maak je eigen keuzes. Jij bent degene die het moet gaan doen straks, niet een ander. Jij moet door tot je 67e (hoop je dan maar) en als je tot die tijd iets gaat doen wat je eigenlijk niet leuk vind omdat je eigen keuze "not done" was. Zal het je altijd spijten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eens!

Antwoorden (1)

Ik heb zelf de kunstacademie gedaan ( docenten opleiding ) en kan je vertellen dat het een zeer drukke studie is waarbij je amper vrije tijd hebt laat staan tijd voor een andere studie. Kijk zelf wat je leuk vind en waar je toekomst ligt. Het is ook niet makkelijk om werk te vinden na de kunstacademie ook niet in het onderwijs is mijn ervaring en ik zie dit ook bij oud klasgenootjes. Op veel kunstacademies kan je ook een vooropleiding doen, dit is vaak zaterdags. Zo kan je misschien duidelijkheid krijgen of het iets voor je is want het kan best zwaar zijn steeds creatief en eigenzinnig bezig te zijn en de druk te voelen, omdat je toch goed werk wilt maken ( onderschat dit niet). Maar Jij Zelf weet uiteindelijk het best wat bij je past en waarom zal je naar de universiteit gaan alleen omdat je omgeving dat van je verwacht en later spijt hebben van je keuze. Misschien dat je ook een studierichting op de kunstacademie hebt waarbij het wel mogelijk is, maar voor de opleiding autonome kunst en docente opleiding zou ik het afraden en anders bij desbetreffende kunstacademie na vragen. Succes met je keuze!