rijles voor mensen met ppddnos is dat er ook ?

Toegevoegd na 3 minuten:
mensen met autisme kunnen hun rijbewijs niet zo halen zijn er aan gepaste lessen voor hun ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Zutphen zit de vrij groene rijschool. Het geven van instructie, coachen en begeleiden van mensen heeft altijd deel uitgemaakt van mijn werk. Als rij instructeur heb ik ervaring in het begeleiden van jongeren met ADHD, PDD-NOS en rij angst. http://www.vrijgroenerijschool.nl/vrij.php
Ritsuka
10 jaar geleden
ik ken wel een paar mensen met een vorm van autisme, maar die hebben gewoon normale rijlessen gevolgd en prima rijbewijs kunnen halen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Mijn broer heeft ook PDDnos en een heleboel vrienden van hem ook, daarnaast ken ik ook een paar mensen met asperger, hebben allemaal op de normale manier hun rijbewijs gehaald. Ik zie dus niet in, waarom dit aangepast zou moeten zijn. En let op, lees dit artikel maar eens, het zou tijd worden ook:
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013/08/22/periodieke-herkeuring-rijbewijs-bij-autisme-vervalt.html Ze kunnen beter een keuring invoeren voor oude besjes die niet meer de weg op durven en rare capriolen uithalen omdat ze bang zijn, die zijn gevaarlijker dan de doorsnee autist of adhd-er op de weg.

Het beste antwoord

Jazeker.
Ik weet niet waar je woont natuurlijk maar mijm vader is rij instructeur voor mensen die moeite hebben met bijvoorbeeld concentratie of een andere "beperking" de rijlessen kunnen zowel in schakel als automaten gehouden worden.
Bij jou in de buurt zit vast ook iemand die dit organiseert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat is er, onder andere bij Rij-flex kun je terecht. Is dat niet in je buurt, informeer dan bij bijvoorbeeld bureau MEE, of zij een geschikte rijschool weten in jouw omgeving.