Kan je van mbo 2e jaars naar vavo?

Als dat kan, in wat voor klas kom je terecht? En is het mogelijk om twee klassen in 1 jaar te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vavo is voortgezet algemeen volwassenen onderwijs, dat is er dus niet op MBO niveau.

Als je bedoelt of je een vmboT of HAVO wilt doen op de VAVO omdat je bijv alleen basis of kader hebt zou dat wel kunnen: http://www.steunpuntdyslexie.nl/dyslexie-op-school/voortgezet-onderwijs/vavo/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zit nu in het 2e jaar van een niv4 mbo opleiding maar ik weet niet zeker of ik het wel ga halen. Ik wil juist niet nar niv3 omdat ik dan toch weer niv4 moet doen daarna. Kan je met dat nog naar de vavo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt alleen de HAVO doen via VAVO, geen mbo opleiding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil dan geen mbo doen, dan op vavo, havo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou moeten kunnen als je vmboT had. Waar woon je ongeveer dan kan ik verder zoeken voor je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb vmbo tl diploma gehaald, daarvoor nog 3 jaar havo gedaan maar niet gelukt en Ik woon in Rotterdam, sorry voor de moeite
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou dat kan, kijk maar hier: https://www.vavorijnmondcollege.nl/content/infohavo.htm en hier voor algemene informatie: https://www.vavorijnmondcollege.nl/content/iedereen.htm
Voor Vavo zul je inderdaad eerst HAVO (of hoger) gedaan moeten hebben.
Maar als je eenmaal op de Vavo zou zitten is het wel mogelijk om twee lesjaren in één jaar tijd te doen. Al is dit vaak wel aardig pittig:)