Is het in de Belgische scholen overal zo dat het de eerste 2 maanden herhaling is van rekenen?

Gisteren was het infoavond in de klas van mijn zoontje en blijkbaar is het voor rekenen toch een 2 maanden herhaling van hetgeen ze in het eerste leerden. Pas in november beginnen ze aan de tafel van 2. Is dit overal in België (Vlaanderen) zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Leerkrachten communiceren ook onderling met elkaar. Als de meesten van de klas niet zo'n goed begrip van wiskunde hadden is het zeker handig als er een herhaling komt. In het secundair onderwijs worden er in het begin ook herhalingen gedaan van het vorige schooljaar, enkel om alles terug op te frissen. Waarom zou dat in het 2e jaar van de basisschool dan niet moeten gebeuren? 2 maanden is inderdaad wat lang voor een herhaling maar de duur hangt af van het niveau van de klas. Ik weet niet of dat in Alle Belgische scholen zo is, maar het is in ieder geval geen nadeel om wiskunde te herhalen en te integreren in de jonge hersenen van de 2e jaars basisschool.

Groetjes :)