Kan ik tentamencijfers laten staat als ik gezakt ben?

Ik ben vorig jaar gezakt voor mijn vwo diploma en ik doe het jaar op dezelfde school over (ik ga dus niet sprinten).
Nou werd mij verteld dat ik eventueel tentamencijfers (van het SE) kon laten staan.
Dat zou natuurlijk geweldig zijn!
Ik kan alleen niet de juiste informatie vinden, dus heeft iemand ervaring hiermee? Of een site met handige informatie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij opnieuw examen doen (dus geen herkansing) moet er een nieuw SE- en een nieuw CE komen. Je kunt niet een nieuw CE combineren met een oud SE.
Computoon
10 jaar geleden
Dit kan alleen als je naar VAVO gaat, alles wat je het afgelopen jaar wel gehaald hebt blijft staan, en je kiest de vakken die je nog moet halen om over te doen. Maar ook dan geldt dat je allemaal nieuwe cijfers haalt voor elk SE. Het is niet mogelijk om bepaalde cijfers van het voorgaande jaar te laten staan.
Anders is het natuurlijk bij de SE's uit de lagere klas, die je meeneemt naar je examenjaar. Die blijven wel gewoon staan.