hoe kan je na het kaften van schoolboeken nog steeds weten welk boek welk vak is?

Na het kaften van mijn schoolboeken weet ik nooit meer welk boek welk vak is. Vroeger leerde ik welke grote van het boek bij welk vak hoorde, maar dit moet toch makkelijker kunnen

Toegevoegd na 12 minuten:
De etikettjes doe ik voor op mn boek, maar ik weet niet welk boek wat is als ze in mn boekenkast staan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom heeft mijn zoon meerdere rollen kaftpapier ;) en legt hij de boeken plat in zijn kast. Per vak met schrift en andere zaken, nooit verticaal op de plank. Daarvoor kun je ook van die postvakdingen nemen, drie of meer op elkaar. Maar plak een wit etiketje op de rug van het boek en schrijf daar een letter van het vak op.

Het beste antwoord

Daarvoor kun je een etiket op het boek plakken na het kaften, of met stift op het boek schrijven.

Toegevoegd na 52 minuten:
Meestal is het wel mogelijk op de vouwkant van het boek, het deel dat je ziet, een letter of naam te zetten, bij hele dunne boekjes is dit niet mogelijk, maar zorg dan dat het dunne boekje naast een boek staat, dat tot hetzelfde vak behoort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar heb je handige etiketjes voor , daar schrijf je dan op wat voor boek het is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet de boeken coderen.Bijvoorbeeld aardrijkskunde boek 1=A-1,Aardrijkskunde boek nr 2 is A-2,etc.Daarna plak je labels op de rand van de lade waar je boeken opstaan.

Evt. kun je de codes uitprinten en naast je kast hangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Per vak op de rug een stukje gekleurd isolatietape aanbrengen.
b.v Engels = rood, Wiskunde = blauw etc.

Als je te weinog kleuren hebt, dan kan je ook twee kleuren naast elkaar gebruiken of op verschillende hoogtes vanaf de onderkant plakken.

Goedkope setjes van tape met diverse kleuren kan je bijvoorbeeld wel bij de action of dergelijke winkels vinden.