Mag je je geschrift veranderen?

Het is misschien een beetje een domme vraag... Maar ik ben niet zo heel tevreden over mijn geschrift en nu hebt ik dus iets totaal anders geprobeerd en dat lukt prima. Natuurlijk mag je, normaal gezien toch, schrijven hoe je wil. Maar het punt is: ik ben nog schoolgaande. Is dat later in orde voor eventuele inspecties, etc. als je ineens een compleet ander geschrift gebruikt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je bedoelt waarschijnlijk jouw handschrift. Als jij nog geen volwassene bent (geboortejaar '98, dus 15 jaar?) dan ben jij nog in ontwikkeling. Ook hoe je schrijft is in ontwikkeling. Er is helemaal geen bezwaar om dat te veranderen.
Wat alleen wel van belang is, is jouw handtekening op officiële formulieren. Je moet dezelfde handtekening als die op jouw identiteitsbewijs en op jouw bankpas staat kunnen reproduceren. Anders zou je van fraude verdacht kunnen worden. Zolang die handtekening controleerbaar blijft maakt het niet uit hoe jouw handschrift verder is.
Amadea
10 jaar geleden
Als je het gaat blijven gebruiken, dat nieuwe geschrift, dan is dat geen probleem.
Maar als je het op 1 proefwerk/toets/taak zou gaan gebruiken, kunnen zij het aanzien als een proefwerk/taak/toets door iemand anders gemaakt. Gewoon dat nieuwe geschrift blijven gebruiken dan en er kan niet veel mis lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is geschrift een geaccepteerd woord voor handschrift, of herhaal je gewoon de vrager?
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik vermoed dat het een Belgisch woord is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, het betekend hetzelfde als handschrift. Mijn excuses
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geeft niks, wilde het gewoon weten.
Je handschrift is een persoonlijke zaak. Je schrijft op jouw manier. Schrijven is een manier van communicatie en dus moet je nieuwe handschrift ( niet geschrift) wel , zeker op school, perfect leesbaar zijn voor een derde. Vroeger werden op scholen bepaalde soorten handschrift geëist: zelf moest ik van schuinschrift verplicht omschakelen op normschrift, heel erg.
Maar zo antiek doen ze op school niet meer. Houd het leesbaar en als iemand commentaar geeft, jammer dan. Maak je niet bezorgd dat je valsheid in geschrifte pleegt of wat dan ook, dat is allemaal kolder en de angst van een school dat je andermans proefwerk zit te maken, kom nou!
Zelfs handtekeningen evolueren in de loop van je leven. Ook niets mis mee.