moet je een toelatingstoets nederlands maken op het hbo?

Ik ga vanaf volgend jaar een opleiding verpleegkundige volgen op de Hogeschool Leiden. Nu vraag ik me af of ik hiervoor een Nederlands toelatingstoets moet maken? En zo ja wat kan ik hier van verwachten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Bedoel je dat Nederlands niet jouw moedertaal is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er werd mij elke keer verteld dat ik een toelatingstoets moet maken voor het HBO, om te kijken of je het niveau wel aankan. Nederlands is wel mijn moedertaal. Maar hierdoor werd ik in de war gebracht of je nou wel of niet een toelatingstoets moet maken.

Antwoorden (1)

Nee, daar is nergens sprake van. Als jij in het bezit bent van een diploma havo of vwo dan kun je zonder meer toegelaten worden tot de studie verpleegkunde aan de Hogeschool Leiden.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als ik van MBO 4 afkom hoef ik dus geen toets te maken om toegelaten te worden voor de opleiding?
Amadea
10 jaar geleden
Bedoel je dat je de MBO-4 opleiding Verpleegkunde gevolgd hebt?