Welk schoolgerief gebruik je in het hoger onderwijs?

Volgend jaar ga ik naar de hogeschool. In het secundair krijg je een lijstje met wat je moet hebben voor het komende jaar (bv. 2 mappen, 4 bestekmapjes, enz). Nu is mijn vraag, wat gebruik je in een hogeschool?

Waar steek je je cursussen in, of laat je die gewoon los?
Ook nota's, schrijf je die op losse blaadjes die je dan bij de cursus kan steken, of gebruik je een apart schriftje?

Ik weet dat dit waarschijnlijk een belachelijke vraag is en afhangt van richting en persoon, maar ik wil met de solden wat inkoopjes kunnen doen en het zou handig zijn als ik al wist wat ik nodig heb.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Hangt er inderdaad vanaf wat je handig vindt. Zou als ik jou was een blocnote kopen en die indelen in de vakken die je hebt. Of een blocnote en een map met tabbladen, dan doe je je aantekeningen e.d. naderhand op volgorde in de map.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

|| Mijn eigen mening/inkijk||

Het verschilt zowieso wat de school aanraadt aan hun leerlingen. Zo ook of ze überhaupt iets aanraden. Meestal geven ze wel een overzicht wat er gemiddeld gebruikt wordt. Het is deels ook een persoonlijke kwestie of je liever mappen gebruikt of schriften. Ik heb een tijd met een mappen-systeem gewerkt, maar dit vond ik niet prettig weken. Hierdoor ben ik weer overgestapt op het schrift.
Ook verschilt het per persoon hoeveel bladzijdes hij 'weggeeft' om iets op te schrijven.
Zo kan ik me nog wel herinneren dat ik ooit bij Maatschappijleer 1,5 bladzijde had volgeschreven, terwijl een ander ruim 3 bladzijdes nodig had voor precies dezelfde tekst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een mappensysteem dan wel vouwmap (ik weet niet hoe zo'n ding heet, maar een plastic vakkensysteem die je kan uitvouwen) wordt doorgaans het meest gebruikt.
Bij een mappensysteem raad ik je aan genoeg plastic hoesjes erbij te doen, immers komen er ook A4'tjes die (nog) geen gaatjes hebben bij. 4 gaatjes is wel een minimum in dat geval, dus even een goede perforator bij kopen.

Wat ikzelf deed waren gewoon plastic mapjes waar je alles in kon stoppen, en je vervolgens dicht kon klappen (cover + onder/boven/zijkant flapje). Per vak een eigen (met eigen kleur). Tadaa.

Mensen die het digitaal doen gebruiken bijv. OneNote of Evernote.