De opleiding tot arts is een 6 jarige universitaire opleiding, dat is zonder specialisatie. Om toelating te krijgen heb je een VWO diploma nodig, dat duurt ook 6 jaar. Dan heb je nog de basisschool, 8 jaar, groep 1&2 meegerekend. In totaal is dat dus 20 jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6 jaar basisschool (zonder groep 1 en 2)
6 jaar VWO
6 jaar om basisarts te worden (twee keer 3 jaar)
Dan nog een aantal jaar jaar om je te specialiseren (het aantal jaar hangt van de specialisatie af, bijv 3 tot 4 jaar voor huisarts, 6+2 voor chirurg etc)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus met groep 1/2 (waarom zou je dat niet meetellen) is het 24-28 jaar