De maatschappelijke stage wordt afgeschaft per 1 augustus 2015. Voor vmbo-ers die zijn gestart in het schooljaar 2011/2012 vervalt de maatschappelijke stage een jaar eerder, dus op 1 augustus 2014.
Overigens kunnen scholen een maatschappelijke stage dan nog steeds als keuzevak blijven aanbieden.

Toegevoegd na 13 minuten:
Correctie: de scholen zijn vanaf die data niet meer verplicht om je een MS te laten lopen en krijgen daar dan ook geen geld meer voor. In de praktijk zal het dan dus niet meer verplicht zijn op de meeste scholen.

Als een school echt graag wil dan kan daar de MS wel verplicht blijven, waarbij dan wel weer allerlei ontheffingen bestaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou dat afgeschaft worden? Elk greintje werkervaring die je kunt krijgen moet je omarmen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie paragraaf 3.1 in de toelichting op de wetswijziging: Doel is vooral bezuinigen en dan staan er nog wat mooie woorden over flexibiliteit en vrijheid bieden aan scholen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.internetconsultatie.nl/maatschappelijkestage/document/730