Zijn er ook mbo scholen met een kinderdag opvang?

Ik ga volgend jaar een mbo opleiding doen maar heb een zoontje van 6 maand. In teen mom had een van de moeders een school waar een kinderdag opvang bij zat waar haar baby gratis heen kon als zij les had. Hebben wij ook zo'n school in nederland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee in principe niet of jouw gemeente moet zoiets regelen maar in Nederland hoef je niet al te veel betalen voor kinderopvang als je een laag inkomen hebt.

Het beste antwoord

Ja, er zijn mbo scholen met kinderopvang. Dit is echter per gemeente geregeld, en niet elke gemeente doet dit. In Schiedam bijvoorbeeld is zo'n school (zie link). Je zou dus even bij je eigen gemeente of de gemeente waar de school staat. Natuurlijk kan je de school zelf ook nog bellen om te informeren. Hopelijk is er een regeling voor je. Veel succes met je opleiding!

http://www.besturenraad.nl/content/kinderopvang-op-school-voor-tienermoeders

http://www.tienermoeders.nl/informatie_over_school_en_opleiding/2e13b06d/1/opleiding.aspx

http://www.studerendemoeders.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zit op het Roc van Amsterdam bij Sloterdijk en die heeft een kindercreche onder ons school. Als ik soms in de pauzes in de kantine zit zie ik ze soms weleens buiten spelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wil nog niet zeggen dat je daar je kind (gratis) naar toe kunt brengen als je op school zit.
Die zijn er zeer zeker, ROC te Hilversum heeft er ook één.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een gratis kinderopvang voor studerende moeders? Geef eens een linkje.