mag een leerkracht je verbieden naar de wc te gaat als je echt niet meer kan ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik weet niet hoe de situatie is dan. is het miss dat je bijv. vervelend bent en hij er genoeg van heeft en je niet laat gaan. of is er iets heel belangrijks gaande. een examen bijvoorbeeld. want je zou zelf ook eerder naar de wc kunnen gaan wanneer het kan. tijdens leswisseling of pauze's

Het beste antwoord

Nou niet als je bijv tijdens een toets moet en dan even fijn op je smartphone de antwoorden kan opzoeken. Je moet van tevoren gaan, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Als je echt perse moet kan de leerkracht je natuurlijk wel je telefoon afpakken. Het is ook weer niet handig dat er iemand moet gaat dweilen en jij met een natte broek zit.

Een leerkracht moet dit wel duidelijk aangeven, al is dat maar 1x aan het begin van het jaar bijv dat er niet naar de wc gegaan mag tijdens een toets (soms heeft een leerling voor dit doel een extra mobieltje bij zich en gaat op zijn tweede iets nakijken) of sowieso niet tijdens de les. Een leerling opeens verbieden naar de wc te gaan terwijl dat nooit gezegd is ook al lever je je smartphone in is een vorm van mishandeling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moest tijdens al mijn tentamens mijn smartphone inleveren. Daarnaast mocht ik alleen naar de wc met een surveillant. Die gaat dan vlak voor je wc deur staan tot je klaar bent, en dan loopt hij weer met je mee. Vond het echt verschrikkelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja in mijn tijd waren er geen smartphones maar toen ook al liep er iemand met je mee naar de wc (je zou wel een spiekbriefje in je broek kunnen hebben). Ik heb het hier niet eens over tentamens maar gewone toetsen. Dat kan best een reden zijn dat je dan niet naar de wc mag. Je kunt ook je boek ergens neerleggen natuurlijk en even inkijken.

Andere antwoorden (1)

Als je moet dan moet je. Dan mag je gewoon naar het toilet. Je mag er wel 'straf' voor krijgen voor het feit dat je niet in de pauze bent gegaan zoals de bedoeling is, mits er geen medische oorzaak voor is. .