Ik zit op het Voortgezet Onderwijs en wil nu al neuroloog worden, waar moet ik me op voorbereiden op de studie?

Dan bedoel ik, hoe is het en wat moet je er nu al over weten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
ronron1212
10 jaar geleden
Niets hoef je nu te weten alleen dat je vwo moet doen en dan de universiteit en dan specialisatie dus nog heel wat jaren studie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
'Vwo moet doen' ? Je moet geen vwo doen, je kan vwo doen.

Antwoorden (3)

Je kunt wat informatie inwinnen en kijken of je tijdens je opleiding stage moet lopen. Misschien kun je een dag meelopen om te kijken wat je zoal doet op een dag school. Je kunt er boeken over lezen en kijken welke scholen die opleiding aanbieden en hoeveel dat gaat kosten. Opleidingen kunnen flink duur zijn dus daar zou je misschien alvast voor kunnen sparen. Ook een rijbewijs kan handig zijn als je school ver weg zit en het OV eens niet meewerkt. Verder weet ik eigenlijk niks over neurologen maar dit zijn vrij algemene dingen die handig zijn ter voorbereiding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt, naast je VWO-opleiding ook vrijwilligerswerk gaan doen. Om neuroloog te worden moet je namelijk eerst geneeskunde studeren. Om hiervoor aangenomen te worden via de decentrale selectie (die op steeds meer plaatsen de enige manier van aanname gaat worden....), moet je beschikken over verschillende capaciteiten. Vaak wordt hierbij gekeken naar vrijwilligerswerk dat je hebt gedaan. Dit kun je natuurlijk het beste doen in de zorg of bij bijvoorbeeld het Rode Kruis als EHBO'er, zodat ze zien dat je al enige ervaring hebt in de zorgsector. Zoek ook op internet naar informatie over de toelating via de decentrale selectie, dan weet je wat je te doen staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals al gezegd: je moet daarvoor eerst geneeskunde studeren. Daar moet je nu al rekening houden met je vakkenpakket. Nederlands, Engels, Wiskunde, Natuurkunde en Scheikunde zijn verplicht. Latijn is handig.