Als je in de tweede klas zit, welke vakken krijg je dan op de high school in Amerika?

Welke talen leren ze?
Leren ze nog aparte dingen? (die hoeven niet persé met school te maken hebben.)
Bij voorbaat dank voor antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Oke, wat ik weet van de kids van oude kennissen.
Is het vergelijkbaar met wat we hier ook hebben op het voortgezette.
Denk hierbij aan de gewone algemene vakken.
Zoals bijvoorbeeld wiskunde, maatschappij geschiedenis e.d.

Qua talen is het naast Engels een extra taal vaak verplicht.

Wel staat bij de meeste scholen sport hoog in het vaandel.
Amerika is ook één van de weinige landen die een beurs verstrekt omdat iemand toevallig goed is in een balletje trappen of slaan.

Hier onder even wat van het bekende jat en plakwerk ;-)

Op de high school worden veel verschillende vakken gegeven waaruit de leerling zelf een pakket kan samenstellen. Engels en maatschappijleer zijn verplicht voor iedereen tot en met grade 12.

Vakken als verzorging, gymnastiek, wiskunde, natuurwetenschap en een vreemde taal zijn meestal verplicht in de eerste twee jaar van high school. Al naar gelang hun toekomstplannen kiezen de leerlingen verder nog andere vakken. Als ze naar college of universiteit willen, kiezen ze bijvoorbeeld vakken die de nadruk leggen op academische vorming (biologie, scheikunde, natuurkunde), wiskunde (algebra, meetkunde, trigonometrie, kansberekenen), vreemde talen, Engels en maatschappijleer. Veel leerlingen nemen ook praktische vakken zoal als typen, boekhouden en computercursussen. Het is ook vaak mogelijk om technische vakken te volgen. Sommige scholen hebben ook advanced placement vakken waar de leerlingen studiepunten voor kunnen krijgen die meetellen voor hun universitaire opleiding als ze het vak goed afronden.

Hier toevallig een wikilink
http://nl.wikipedia.org/wiki/High_school

en.............
http://www.fulbright.nl/?view=alias_pages&id=1959&object=761&menutree=6%7C58