hoeveel moet je betalen voor een studie aan Harvard University ?

Ik wil graag over een paar jaar naar Harvard university, ik wil architectuur studeren, hoeveel moet ik dan per jaar betalen voor een studie?, weten jullie toevallig ook wat de toelatingseisen (PRECIES!) zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19K

Antwoorden (3)

Ga maar vast sparen want 1 jaar Harvard Graduate School kost ongeveer $ 63000,-

http://www.gsd.harvard.edu/#/gsd-resources/financial-aid/annual-costs.html

Je moet een bewijs hebben dat je de Engelse Taal goed beheerst (TOEFL) en natuurkunde moet je ook in je pakket hebben gehad!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat is ongeveer 48000 Euro:

http://www.valuta.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo hee.....
Antoni
11 jaar geleden
...maar als je talent hebt, zijn er in Amerika toch allerlei beurzen waar je gebruik van kan maken? Of zijn die, over het algemeen, alleen bedoeld voor Amerikanen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is heel onwaarschijnlijk mogelijk, maar ga er maar niet van uit dat je ca. €50000,-/jaar krijgt en dat zo'n 4/5 jaar lang!
Als buitenlandse student kan je een studiebeurs krijgen op Harvard.
Je moet dan wel de laatste twee jaar van je middelbaar onderwijs uitmuntend presteren en in de top drie afstuderen van je jaar.
Je hebt ook aanbevelingsbrieven nodig van leerkrachten waar je vaak les van had en/of het schoolhoofd.
Je dient te bewijzen dat je de Engelse taal beheerst en het liefst ook één of meer vreemde talen spreekt.
Kennis van de Amerikaanse en Europese geschiedenis is vereist, net zoals grondige kennis van wiskunde en natuurwetenschappen.
Over dit laatste zou ik me niet al te veel zorgen maken, want het onderwijs in de lage landen is op hoog niveau. Je hebt dus voldoende aangereikt gekregen. Dit weet Harvard ook.
Je moet tenslotte (zeker niet minder belangrijk) kunnen aantonen dat je iets hebt betekend voor de gemeenschap (vrijwilligerswerk, soep uitdelen aan daklozen, buurtactiviteiten etc.)
En je moet ook op een unieke manier aantonen dat je een aanwinst bent voor de universiteit. (videoboodschap?).
Heb je hobbies zoals schrijven, kunst bewonderen,... vermeld dit dan zeker.

Al deze vereisten blijven trouwens gelden als je de volledige som uit eigen zak betaalt...

Good luck!

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, de school waar je naar toe bent gegaan moet ook over een zekere status beschikken of evt. goede resultaten behalen qua doorstroom naar het hoger onderwijs!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.000 euro