Ik wil mijn mbo opleiding Sociaal maatschappelijke dienstverlening opzeggen. Wat is het opzeg termijn? onduidelijkheid in de voorwaarde

Het volgende staat in de voorwaarde (Zie hieronder) Nu doe ik de 2 jarige opleiding. Moet ik nu 6 maanden betalen ?

Bij NTI schrijft u in voor het complete programma van de opleiding. Annulering van de studie gedurende een actuele studieperiode is niet mogelijk. Indien u niet wilt deelnemen aan de volgende studieperiode dient u dit uiterlijk 2 maanden voor het verstrijken van de lopende studieperiode aan te geven, schriftelijk of per email. De annulering is pas officieel als u van het NTI een bevestiging hebt ontvangen.

Voor een volledige of verkorte NTI MBO-opleiding, dan geldt een annuleringsperiode van zes maanden bij de aanbevolen studieduur en negen maanden bij de verlengde studieduur. De annuleringsperiode begint op de datum dat het NTI uw annulering bevestigd heeft. Annulering is niet mogelijk voor opleidingen met een studieduur van twaalf maanden of korter. Toegekende kortingen (m.u.v. vrijstellingskorting) vervallen per direct. Lesgeld dat vooruit betaald is over nog niet versteken studieperioden zal terugbetaald worden onder aftrek van verleende kortingen (m.u.v. vrijstellingskorting). Bij overlijden van de student gaat de beëindiging van de overeenkomst onmiddellijk in en vervalt de resterende betalingsverplichting.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Heb op de site van NTI gekeken. (MBO Sociaal maatschappelijke dienstverlening)

Die studie staat er zowel op met een duur van 24 maanden als met een duur van 36 maanden.

Ik zie op de site van NTI geen definitie staan van het begrip 'studieperiode'. Ik ga ervan uit dat men hiermee een studieperiode van 12 maanden bedoelt omdat men elders stelt dat je cursussen met een studieduur van 12 maanden of korter niet kunt annuleren.

Als dat het geval is, zou dit betekenen:
- je kunt gedurende dit lopende 'jaar' niet opzeggen (als dit je eerste jaar is);
- wil je het volgende 'jaar' niet meer volgen, dan moet je dit op zijn laatst 2 maanden voor het einde van dit 'jaar' aan NTI schriftelijk doorgeven;
- NTI bevestigt deze mededeling. De annuleringstermijn begint te lopen. En die is 6 maanden of 9 maanden. 6 maanden als je had ingeschreven voor de opleiding van 24 maanden en 9 maanden als je had ingeschreven voor de opleiding van 36 maanden.

Dit zou dus inhouden dat je bij een inschrijving voor 24 maanden kwijt bent (als je in het eerste cursusjaar opzegt):
- volledige geld voor het eerste cursusjaar;
- 6 maanden geld voor het tweede cursusjaar (terwijl je al gestopt bent)

Bij een inschrijving voor 36 maanden (als je in het eerste cursusjaar opzegt):
- volledige geld voor het eerste cursusjaar;
- 9 maanden geld voor het tweede cursjaar (terwijl je al gestopt bent)

Ik kan er zonder definitie van 'studieperiode' niet meer van maken.
Computoon