kan je met een N&G profiel ICT worden?

Ik wil ICT worden, zonder Wisk. B kan dat
de verschil tussen N&G en N&T is Wiskunde A en B

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Antoni
11 jaar geleden
"ICT-er" is een erg ruim begrip. Veel verschillende beroepen zullen dus ICT-er genoemd kunnen worden. Als je "ict-er" invult op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/beroep/search?e=Beroep&q=ict-er zijn er (vandaag) 2147 resultaten. Misschien kan je daar al wat mee om een antwoord te vinden op je vraag. Of je met een N&G-profiel ICT-er kan worden, is naar mijn idee afhankelijk van de vraag welke functie je precies wil hebben in de ICT. Kijk voor meer informatie over de beroepsmogelijkheden in de ICT op http://www.nationaleberoepengids.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk wát je precies wilt doen in de ICT, zoek daar de passende opleiding bij, en ga bij de informatie van díe opleiding kijken wat de eisen zijn.

Antwoorden (3)

Altijd je dromen waar proberen te maken, bij ons in de straat woont een jongen, hij is nu rond de 20, die heeft alleen praktijkschool gedaan en heeft na een paar jaar werken in een fabriek, een prive opleiding gedaan, wat ontzettend duur was, maar hij heeft nu zijn eigen goedlopende bedrijfje, repareert computers en dergelijke en geeft zelfs les samen met iemand anders. Als je echt wil, moet het jou dus ook kunnen lukken. Ga anders eerst een andere opleiding doen, waar je wat aan denkt te hebben en neem daarbij een bijbaan, dan kun je sparen voor een opleiding wat bij jou past.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik bedoel boeit Wiskunde A en B echt van elkaar ook dus met werk zoeken?
Als je ict wil worden, dan moet je een ict opleiding gaan doen. Je zou zelf eens kunnen zoeken naar zulke opleidingen. Én je kan dan gelijk kijken welke eisen ze hebben. Dus heb je wiskunde A of Wiskunde B nodig

Ik haal dit uit mijn geheugen. Er is een mbo opleiding informatica. Dus daarvoor heb je geen wiskunde B nodig

Natuurlijk is het altijd al handig om het vak informatica te volgen als je school dat geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ICT is heel breed, wat wil je precies worden?

Om in de ICT te gaan werken kun je het beste natuurkunde, wiskunde, informatica of kunstmatige intelligentie studeren. Wiskunde B is dan ofwel verplicht ofwel sterk aan te raden.

Sowieso is het handig om een sterk analytisch vermogen op te bouwen. Wiskunde helpt hierbij.