Kun je de toerisme in met een studie Engelse taal en cultuur?

Hi all,

Volgend jaar moet ik gaan studeren. Ik ben me hier dus in aan het verdiepen, en ik kwam de studie Engelse taal en cultuur tegen. Het lijkt mij een leuke studie, maar ik ben bang dat je er niet zoveel mee kunt doen wat ik leuk vind (volgens mij alleen voornamelijk leraar/tolk/vertaler?). Wat ik wél leuk vind is o.a. toerisme, cultuur en de Engelse taal. Kun je dus met de studie Engelse taal en cultuur na je studie een baan vinden omtrent toerisme en reizen (welk beroep specifiek weet ik nog niet, ik sta dus voor alles open wat er maar iets mee te maken heeft)?

Zo nee: Heeft iemand misschien andere tips voor leuke studies die bij mij passen? Ik doe het VWO, dus het kan ook op universitair niveau zijn.

Bedankt :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een WO-opleiding leidt je niet specifiek op tot een beroep(als je dat wil, moet je een beroepsopleiding doen), maar zorgt ervoor dat je het benodigde 'denkniveau' krijgt en dat je (bij de meeste opleidingen) leert wetenschappelijk onderzoek te doen.
Met de studie Engelse taal en cultuur word je dus op hoog niveau opgeleid om veel daarover te weten. Niet specifiek voor het toerisme, maar je kan daar eventueel wel wat mee gaan doen. Als je echter het toerisme in wil, kan je beter een daarop toegespitste opleiding volgen, aangezien je dan de vaardigheden leert die je nodig hebt. Maar met Engels kan je zeker wel meer worden dan alleen leraar/vertaler.

Ik kan je niet zo direct een advies geven over welke studies bij je passen of niet, daarvoor ken ik je niet goed genoeg. Maar mocht je heel graag iets met toerisme willen doen, kan je denken aan studies als 'vrijetijdsmanagement' e.d.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Puur met de studie Engelse taal en cultuur kun je niet erg veel specifieke beroepen in toerisme uitoefenen. Ik zou je aanraden om even te kijken op de site van een HBO of universiteit, vaak kun je hier ook om advies vragen, bijvoorbeeld bij een studentendecaan of een vertegenwoordiger van een studie.

Een school is er om je te informeren, niet alleen tijdens je studie, maar vooral ook om je te adviseren in je keuze. Ik heb als bron de bachelor English Language and culture van de Rijksuniversiteit van Groningen toegevoegd, hopelijk kun je hier ook enige informatie vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie, maddin. Je hebt het over 'niet veel specifieke beroepen in toerisme'. Bedoel je hiermee dat er wel beroepen mogelijk zijn? Zo ja: Kun je (of iemand anders) misschien wat voorbeelden noemen? :)