wat is de minimumleeftijd voor het behalen van een middenstands diploma? en welk niveau moet je ervoor hebben? en hoelang duurt zo'n opleiding?

ik zou graag zelf een winkel willen beginnen ik weet dat het heel moeilijk is. maar deze vragen die ik heb gesteld wil ik graag weten. alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Een middenstandsdiploma halen is niet meer nodig om een winkel te beginnen. Wil je het toch halen, wat niet onzinnig is, omdat je er veel van leert, dan hoef je niet aan een leeftijdsnorm te voldoen, iedereen mag dit diploma halen. De cursus duurt ongeveer 8 maanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een kleine ondernemer of je nu een winkel wilt beginnen of iets anders wilt ondernemen is inzicht in het ondernemersschap onmisbaar.
De Nationale Handelsacademie (NHA) is één van de succesvolste middenstandopleiding van Nederland. Kijk eens naar www.nha.nl.
Beste prestatie met de laagste kosten en een zeer hoog slagingspercentage.
Afhankelijk van de keuze met of zonder begeleiding is het mogelijk om dit in 5 maanden te doen.
Het is aan te raden om deze cursus (winkel of niet) te gaan volgen. De broodnodige kennis die je daarvan opsteekt zal je handelsgeest bevorderen waar je elke dag van je leven profijt van zult trekken. Een leven lang. Niet langer over nadenken; gewoon doen!