Ik heb morgen een luistertoets Engels. Ik ben er heel slecht in. Heeft iemand nog goede tips?

Ik hoor weleens tips dat je altijd B moet kiezen. Ik weet van iemand die had een 8 toen hij overal B ingevuld had. Maar sommigen zeggen juist dat je overal A moet doen. (bij twijfel) En ik heb ook weleens gehoord dat je altijd het langste antwoord moet kiezen. Wat is nou waar? Heeft iemand ervaring of nog andere goede tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K
Amadea
11 jaar geleden
Voor deze toets zal het niet meer helpen, maar het is aan te bevelen naar de BBC-televisie te kijken. Dan ben je gedwongen om te lúisteren naar het Engels, in plaats van de ondertiteling te lezen. Daarmee leer je het echt beter verstaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oefen vanaf nu 2/3x per week hier: http://wp.digischool.nl/engels/oefenen/kijken-en-luisteren/ kies het juiste niveau. Verder is het onzin om een bepaalde letter te kiezen, er is altijd 1 antwoord duidelijk fout, daar moet je naar kijken. Verder: als de antwoorden alfabetisch zijn opgesteld kun je toevallig hebben dat de meeste goede antwoorden D zijn.

Het beste antwoord

Als je het antwoord niet weet, moet je slim gokken.
Immers er is altijd één antwoord duidelijk fout. Dan blijven er nog drie over.
Dan is er één antwoord niet helemaal goed, dus die kan je ook schrappen. Dan blijven er nog twee over. En dan moet je gokken, maar je hebt de trefkans verhoogd van 25% naar 50%. Verder is het zo bij luistertoetsen dat het gaat om een logisch verhaal en dat houdt in dat het meest logische antwoord ook het meest waarschijnlijke antwoord is.
Verder is het zo dat het opstellen van foute multiple choice antwoorden eigenlijk een soort van liegen is. En het schijnt zo te zijn dat mensen die liegen meer woorden gebruiken dan mensen die de waarheid spreken. Dat zou kunnen betekenen dat bij twijfel van die laatste twee antwoorden je voor het kortste antwoord moet gaan.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ten eerste zou ik je aanraden om vooral niet naar anderen te luisteren. Docenten zijn heus niet dom en ze geven iedere klas wel weer andere toetsen. Wat jij moet doen is je gewoon concentreren op jouw toets. Verder is het handig om wat kernwoorden op te schrijven. Als je de volgende zin hoort:

'Lotte was walking down the street.'

Schrijf dan op wie het doet (lotte), wat ze doet (lopen) en waar ze het doet (de straat). Zo kun je je antwoord later nog uitwerken. Als je het echt niet weet moet je altijd gokken. Dan het je altijd nog kans dat het het goede antwoord is. De allerbelangrijkste tip is om je niet druk te maken. Het komt wel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk eerst thuis zo goed mogelijk voorbereiden, als je toets begint eerst de vraag lezen, dan bedenken wat het antwoord zou kunnen zijn, dan kijken of eigen antwoord erbij staat, als dat zo is, aankruisen. Als dat niet zo is, kiezen voor het langste antwoord. Dit is natuurlijk geen 100% goede keus, maar je moet iets kiezen.
Als je iets denkt te weten, blijf daar dan ook bij, niet gaan twijfelen, meestal is je eerste ingeving goed. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste, gewoon goed luisteren..

Wat je ter voorbereiding zou kunnen doen is Engelse films kijken of een Engels spel spelen. Dat is hoe ik zo'n beetje goed Engels heb geleerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natuurlijk is het het beste als je veel Engelse tv programma's kijkt of met iemand in het Engels probeert te praten ( bijvoorbeeld met skype tegen iemand die echt Engels is ) maar mocht je echt twijfelen dan word op een toets meestal een reeks van de zelfde antwoorden gegeven. dus als het vorige antwoord a is dan is het een grotere kans dat het a is . maar natuurlijk is dat ook weer regelmatig verschillend.

( maar het heeft mij zeker wel een beetje geholpen!)