Kan ik mij voor een aantal vakken terugtrekken van het examen?

Ik zit in 5-havo. Door ziekte loop ik nu op 2 vakken gigantisch achter. Kan ik mij voor deze twee vakken terugtrekken en die volgend jaar doen? Ik doe dan dus we examen, alleen twee vakken niet.. de rest wel.

Graag hoor ik of dit mogelijk is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even ter mijn informatie, waarom zou je die twee vakken dan niet gewoon doen? Je weet het immers nooit? Daarna eventueel nog her...
Als je de twee vakken niet doet slaag je toch al niet, dus ik zou ze gewoon doen!

Antwoorden (1)

Dit moet theoretisch mogelijk zijn, omdat je bij thuisstudies ook je Havo diploma in certificaten kunt halen, het is dus de moeite waard, op school naar de mogelijkheden te vragen en te vragen of ze dit voor je kunnen regelen. Het volgende plukte ik van de site van NHA:
Ook is het mogelijk om voor ieder vak afzonderlijk een certificaat te behalen. Zodra je alle certificaten van de vakken uit het gemeenschappelijk deel, van de vakken uit het profieldeel en van de vakken uit het vrije deel in je bezit hebt, dan kun je dit aan DUO - IB-groep in Groningen doorgeven. Je ontvangt dan het officiële HAVO diploma.
Dit is ook ideaal voor mensen die op school gezakt zijn voor één of meerdere vakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+! En ik vraag me af of je voor die twee vakken nog herexamen zou kunnen doen? Of bestaat dat niet meer? Dan heb je toch ook wat extra tijd? Of is het niet genoeg? Succes in ieder geval!