welke universitaire studies kun je doen met de propedeuse toegepaste psychologie naast Psychologie?

Het ziet er naar uit dat ik mijn P toegepaste psychologie ga halen en ik zou graag naar de uni gaan. Nu vroegik me af wellke studies ik kan doe met deze propedeuse...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Met je propedeuse mag je iedere universitaire studie starten die je wil, het is eigenlijk een toegangsbewijs voor de universiteit. Je kunt dus alle richtingen kiezen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Dit staat er in de link, niet alles, maar wel veel is mogelijk.

Om toegelaten te worden aan de Universiteit moet je een VWO diploma hebben, of je HBO opleiding hebben afgerond. Echter is er nog een mogelijkheid om toegelaten te worden aan de Universiteit namelijk door het behalen van je propedeuse. Als je je propedeuse hebt behaald kun je gaan studeren aan de Universiteit. Stel je hebt HAVO gedaan, ben je hier 5 jaar aan kwijt geweest om je diploma te behalen. Vervolgens ga je een jaar HBO studeren en haal je in 1 jaar je propedeuse, dan kun je gewoon in de klas komen te zitten met mensen van je oude school die dat jaar hun VWO diploma hebben gehaald, aangezien dit een 6 jarige opleiding is. Als je vanaf de HAVO dus in 1 leerjaar op het HBO je propedeuse behaald ben je hiermee niet meer tijd kwijt dan een persoon die VWO heeft gedaan en direct naar de Universiteit gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Link werkt niet en met een P in psychologie kom je er in Delft niet in!