Een leraar mag je niet knijpen of pijn doen. Ook voor aanraken gelden regels, maar e.e.a. hangt wel van de situatie af. Iemand vastpakken bij de schouder kan een normale actie zijn om aandacht te krijgen, maar als hierbij sprake is van een seksuele lading dan kan dat helemaal niet door de beugel. Je kunt een docent ook vragen om helemaal niet aangeraakt te worden.

Knijpen gaat een stap verder dan aanraken. Maar ook dit is afhankelijk van de situatie. Als je vindt dat het te ver is gegaan bespreek je dit eerst met de docent of met je mentor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee ,natuurlijk niet. Alleen is het een vriendschappelijk knijpje in je wang of met opzet om je pijn te doen dat is een heel groot verschil. Ga met je mentor praten en niet meteen door de school heen roddelen. Eerst uitzoeken wat de bedoeling was van het knijpen en dan ook het gevoel uitspreken wat jij erbij kreeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom met de mentor praten? Lijkt mij dat hij met de leraar moet praten, niet met de mentor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat als er wel een rare lading achter zit de leraar zal ontkennen of kan chanteren in extreme gevallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat denk jij negatief dan. Volgens mij moeten wij kinderen/jongvolwassenen juist leren om als volwassenen te handelen en zelf een gesprek aan te gaan met de docent, in plaats van vluchtgedrag want ''hij kan je eventueel chanteren''.