Op welke mannier zou ik het beste meer verdieping kunnen krijgen als aanvulling van de lesstof op het vmbo-t?

Ik zit wegens omstandigheden (sociaal-emotioneel/pdd-nos) op het vmbo-t, nu leerjaar 3, en ben nu eigenlijk al een tijdje zo ver dat ik wel havo ( en misschien vwo ) aankan, en wil dit ook heel graag. Hoe zou ik dus nu alvast veel verdieping kunnen vinden, puur om ook nog naast school een beetje uitdaging te hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je zou natuurlijk de examenbundels van havo aan kunnen schaffen van de vakken waarin je je interesseert, hier staan veel oefeningen in. Ook kun je veel boeken lezen over onderwerpen die je interesseren en dan natuurlijk wel boeken op niveau.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt proberen examen te doen in meer vakken en je dus voor te bereiden op je examen volgend jaar thuis doordat je niet elke les kan bijwonen voor meer vakken. Vraag dit op school. Zorg er ook voor dat je het goede pakket hebt zodat je kunt overstappen naar de HAVO na je diploma VMBO-t.

Als je meer uitdaging naast school wil kun je je natuurlijk inschrijven voor een cursus, bij de LOI of NTI kun je zelfs gewoon examen doen op HAVO of VWO niveau. Je kunt je per vak (losse certificaten) inschrijven en daar gewoon examen in doen.
http://www.loi.nl/voortgezet_onderwijs/index.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Installeer eens www.beterspellen.nl , je krijgt dan elke dag een opgave. Je kunt je niveau instellen. Je hebt ook zoiets voor rekenen en Engelse taal. Is leuk om te doen, kost weinig tijd en je leert er veel van