Waneer beginnen de introductieweken voor HBO studies dit jaar?

Hallo, mijn vriendinnen en ik willen van 15 tot 25 augustus op vakantie gaan, en de studies beginnen niet eerder dan 1 september, het leek dus alsof dat wel kon. Alleen nu hoorden we dat we daarvoor introductieweken hebben.. we kunnen alleen niet ondekken waneer precies, want we hebben nog geen studiekeuze gemaakt. Wat is meestal de datum (ongeveer) waarop die introductieweken zijn? (kijkend naar voorafgaande jaren bijvoorbeeld). Kunnen wij gewoon van 15 tot 25 augustus op vakantie of is dat niet handig omdat we dan al dingen voor onze studie moeten doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Een introductieweek duurt 1 week en die begint dit jaar op 26 augustus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Studentenverenigingen beginnen vaak eerder overigens, dus als je je daar bij aan wilt sluiten mis je al wat.

Vraag het voor de zekerheid aan bij de HBO's waar jullie gaan studeren of willen gaan studeren. Of kijk of je het op hun sites kan vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Studentenverenigingen beginnen juist de week na de introductieweek. Het idee daarachter is dat je je in de introductieweek al kapot gezopen en gedanst hebt en dan daarna nog de ontgroening moet lopen. Uiteraard profileren de verenigingen zich ook in de introductieweek. Wel heb je vaak enkele weken van tevoren nog kennismakingskampen met een leuk karakter (itt de ontgroening), voor als je al weet welke vereniging je gaat kiezen of al een sterke voorkeur hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb net meerdere studentenverenigingen gevonden die juist eerder van start gaan. De week erna begin je al met de studie. Precies dus wat je zegt: introductie ervoor en ontgroening erna.
Ligt eraan welke introductieweek je bedoelt. Introductieweek van de stad waar je gaat studeren, of de introductieweek van je HBO. Die eerste kunnen van stad tot stad verschillen. De UIT-dagen in Utrecht en de KEI-week in Groningen vallen niet elk jaar in dezelfde week. In welke stad wil je gaan studeren?