heb je scheikunde nodig voor dierenarts?

Ik moet aan het einde van dit schooljaar een profiel uitkiezen voor in 4Havo. Maar ik wil waarschijnlijk dierenarts worden, heb ik daarvoor scheikunde nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Je hebt minimaal vwo, gymnasium of atheneum nodig met natuurkunde en gezondheid in het profiel.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/opleiding-en-beroep/22586-hoe-word-je-dierenarts.html
11 jaar geleden
Met een havo diploma kom je er niet. Je moét een vwo einddiploma (2de fase) hebben met het profiel 'natuur en gezondheid' met de verplichte vakken scheikunde, biologie en wiskunde A of B en als profielkeuzevak natuurkunde.
Of;
Een vwo einddiploma (2de fase) met het profiel 'natuur en techniek' met de verplichte vakken scheikunde, natuurkunde en wiskunde B en als profielkeuzevak biologie.

Alleen deze diploma's geven toelating tot de loting en de decentrale selectie voor de bacheloropleiding aan de faculteit Diergeneeskunde.

Je zult dus na het behalen van je havo diploma kunnen doorstromen naar vwo 5 en ook dat diploma halen. Zonder vwo eindiploma met bovenstaande profielen is het NIET mogelijk om dierenarts te worden.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed gezien, ik had de Havo over het hoofd gezien!