Als je voor die werkweek ook extra moet betalen, mag de school het niet verplicht stellen. De school kan niet in jouw portemonnee kijken en ook kan het zijn dat jij andere echte verplichtingen hebt in die week. Sterker nog, ze zijn verplicht jou iets vervangends aan te bieden zodat jij ook eenzelfde kennis kan opdoen als de anderen die wel met de werkweek meegaan.
Geen zin, is echter geen argument. Je zal wel met goede argumenten moeten komen, zoals ik heb geen geld, ik heb een wettelijke verplichting of er zijn mensen (ouderen of kinderen) afhankelijk van mij etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi reuze bedankt voor deze info !!
anneliez
11 jaar geleden
Als er in je gezin echt geen geld voor is kun je proberen hulp te krijgen van www.stichtingleergeld.nl Dat is een organisatie die jongeren helpt gewoon mee te doen aan dit soort sociale activiteiten (clubs, schoolreis, werkweek)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De school kan ook de kosten betalen. Als je het geld niet hebt zorgt de school voor de financiering. Je moet wel aantonen dat je het geld niet hebt.
Wanneer de werkweek onderdeel uitmaakt van het curriculum (en plaatsvindt in een normale schoolweek), dan is deelname inderdaad verplicht. Als het in de vakantie plaats zou vinden, is het een ander verhaal.