Mijn broertje moet een profiel kiezen en wil graag bij de landmacht(gevechtsfunctie), welk profiel en vakken kan hij het best kiezen?

Als je je atheneum diploma behaalt kan je volgens de site van de landmacht solliciteren om officier te worden. Dit wilt mijn broertje heel graag alleen vroeg hij zich af wat het handigst is om te kiezen speciaal voor dit beroep. Hij kan kiezen uit Economie & Maatschappij, Cultuur & Maatschappij, Natuur & Gezondheid en Natuur & Techniek. Hiervoor had hij al gesproken met iemand die zelf bij de landmacht zit (ook gevechtsfunctie) en die persoon vertelde dat wiskunde, Nederlands, Engels en ook natuurkunde erg belangrijk zijn. Uiteraard zijn er nog een aantal vakken die ook goed van pas komen, maar zijn de bovengenoemde vakken echt nodig om succesvol aangenomen te worden? Is Natuur & Techniek dan een goede keuze? Aangezien je dan Wiskunde B en natuurkunde hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn broertje kan vrijwel met alle vakken goed omgaan. Dus qua capaciteiten zou hij elk profiel wel aankunnen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Je komt al niet onder Nederlands en Engels uit en wiskunde heb je echt wel nodig.

Als je zeker weet dat je met elk profiel kan worden aangenomen dan zou ik toch één van de twee Natuurprofielen kiezen en het liefst N&T.

Ik betwijfel wel of dat zo is, zie hier: http://www.defensie.nl/nlda/opleiding_tot_officier/militair-wetenschappelijke_opleiding/vooropleidingsolliciteren/ dan zie je dat je zeker natuurkunde en wiskunde B al noodzakelijk is voor een paar van de richtingen. Ik zou dus geen risico nemen, ook al weet je welke richting en zeker natuurkunde en wiskunde B nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik de keuze zou maken zou ik luisteren naar die persoon van de landmacht zei, natuurkunde is idd handig omdat je dan een beetje het idee krijgt van krachten. En engels is ook heel handig natuurlijk maar dat is vanzelfsprekend. Maar ik denk zelf dat je vakken niet super veel uit maken al helpen ze natuurlijk wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuur en techniek is de beste optie hier. Eventueel zou hij er nog biologie extra bij kunnen doen.