Aan welke universitaire studies kan men denken bij de productie van smartphones en tablets?

Ik zoek een studie en ik interesseer me erg in smartphones, tablets en soortgelijke elektronica. Allereerst dacht ik aan technische bedrijfskunde in Groningen maar nu ik de brochure heb gelezen lijkt het me te economisch.

Ik ben meer een bèta type - weet iemand een betere studie?

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik wil vooral iets met ideeën doen. Het liefst kom ik met ideeën voor bepaalde apparaten en laat ik anderen het maken. Is er een universitaire studie die onder andere hierop gericht is? Of valt dit zelfs onder technische bedrijfskunde?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Kijk eens naar Industrieel Ontwerpen. Te volgen in Enschede, Eindhoven of Delft. Eindhoven richt zich het meest op smart products, maar heeft wel een bijzonder zelfstandige onderwijsvorm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Elektrotechniek, werktuigbouwkunde
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elektrotechniek is te natuurkundig, werktuigbouwkunde is te praktisch.
En ik ben geloof ik te kieskeurig :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van werktuigbouwkunde. Zo praktisch is dat nu ook weer niet meteen. (TU delft)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens met kruidenvrouw, genoeg theorie in werktuigbouwkunde, al zal men daar weinig besteden aan het bouwen van smartphones en dergelijken. Elektrotechniek is het beste antwoord in mijn opinie, daarom een plus van mij. Als je niet van natuurkunde of wiskunde houdt is het verstandig om een andere toekomst te kiezen dan het maken van smartware. De schermen, de chips, de bedrading is allemaal echt elektrotechniek. Worstel je even door de wis- en natuurkunde en je hebt gegarandeerd een goede baan met veel leuk technisch werk en een goed salaris in het vooruitzicht. Ik dacht ook dat ik natuurkunde en wiskunde op de uni te zwaar zou vinden, maar je krijgt het echt beter onderwezen dan op de middelbare school.
Electrical engineering in Twente.