Ik ben Amerikaan en wil graag in Nederland studeren, wat zijn mijn mogelijkheden?

Ik ben over 18 maanden 18 en zit nu in highschool in San Diego. Ik heb de Amerikaanse nationaliteit. Mijn cijfers zijn erg goed en ik zou in plaats van college naar een Universiteit in Leiden, Amsterdam of Utrecht gaan. Hoe pak ik dit aan?

Mijn Nederlands is niet goed genoeg voor boeken of colleges in de taal. Maar ik hoorde dat ze veelal in het Engels zijn. Graag uitgebreid antwoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het beste is dit probleem voorleggen via een mail naar een universiteit, deze zal hem dan beantwoorden met de mogelijkheden die je hebt. Zelf wil ik het tegenover gestelde doen en graag naar een highschool in de Verenigde Staten.

Ook ligt het eraan welke studie je wilt gaan volgen, Neerlandicus is uiteraard veel in het Nederlands en Latijns, in tegenstelling tot psychologie wat grotendeels in het Engels word gegeven.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Latijn".