Ik ben 17, wanneer kan ik studiefinanciering aanvragen ? ( zonder lening)

Dus gewoon geld wat ik mag houden en niet terug hoef te betalen ( mits ik mijn diploma behaal)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (3)

Gaat het om een HBO opleiding?
In dat geval kun je 3 maanden voor de officiele start van je opleiding je stufi aanvragen. Het geld dat je niet terug hoeft te betalen bij het behalen van je diploma is de prestatiebeurs.

Kijk anders even op de site van DUO. Hier vind je het antwoord op veel van je vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het eerste kwartaal nadat je studie begint heb je sowieso recht op studiefinanciering, ook als je nog geen 18 bent. Als je al wel 18 bent wanneer je studie begint, heb je al vanaf het begin van je studie recht op studiefinanciering en soms zelfs recht op overbrugging (gratis geld eigenlijk).

Dit is in ieder geval voor het hoger onderwijs zo. Of dat voor MBO ook zo geregeld is weet ik niet precies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is wanneer je het krijgt ja. Hij vraagt echter om het moment van aanvragen ;) (of hij stelt zijn vraag verkeerd)
Indien je een HBO opleiding volgt kan je dat nu aanvragen en ontvang dat je dat vanaf januari dacht ik.

Indien je MBO doet kan je een tegemoedkoming in de studiekosten aanvragen.

Indien je nog de middelbare school volgt krijgen jou ouders waarschijnlijk nog een kinderbijslag.

Meer informatie is natuurlijk te vergaren via DUO.