Jaartje op het MBO overslaan?

Ik ben 17 jaar, zit nu sinds augustus op een MBO- ICT opleiding, en vindt het 10000x niks.

Daarnaast werk ik nog ruim 40 uur in de week, kan ik nu stoppen met mijn opleiding, dit jaar verder gaan met werken en dan volgende jaar een andere opleiding doen?

Heb meerdere mensen gehoord die dit wel hebben kunnen/mogen doen, maar hoe moet ik dit aanpakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Je bent op jouw leeftijd nog gedeeltelijk leerplichtig. Zomaar stoppen kan dus niet.

Ga je over een jaar MBO-ICT wel leuk vinden?
Overleg met je mentor en/of studieadviseur over de situatie: blijkbaar heb je een verkeerde studiekeuze gemaakt, kan gebeuren, de school zit niet op uitvallers te wachten en zal je graag helpen/bijsturen.

nb: ruim 40 uur werken naast een fulltime dagopleiding vereist veel motivatie, is dat niet gedeeltelijk de reden dat je er niet uitkomt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben nu dus ook al aan het overleggen met mentor/ouders etc. maar die zeggen dat het niet mogelijk is, terwijl ik meerdere mensen ken die dus een jaartje aan het werk zijn gegaan en daarom niet naar school hoefden (ook onder de 18 jaar)
Antoni
11 jaar geleden
Kan je die mensen onder de 18 jaar nog vragen hoe zij dat hebben geregeld? Zij konden dat blijkbaar wel regelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag dan een die kennisen hoe zij dit aangepakt hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja of een mbo2 diploma, dan mag het ook!