Kan de school je verplichten om mee te gaan met een reis voor 1 week?

Ik wil namelijk niet mee gaan omdat ik in een groep ben geplaatst met allemaal pesters, ze willen mij okk niet van groep verplaatsen. Ik heb morgen samen met mijn moeder een gesprek met mijn afdelingleidster.

Toegevoegd na 1 dag:
Slecht nieuws ze weigerde dat ik op school opdrachten moest doen in dje week. Ze zei dat iiedereen verplicht is om mee te gaan. Ik wil echt niet!!! Wat moet ik doen help help :/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet gewoon gaan hoor, anders mis je het mss een leuke week. Die pesters tja zijn lafaards in princiepe moet je gewoon negeren en als het tot geweld komt laat je tanden zien aan die gasten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee! In je eentje tegen een paar pestkoppen! Dat zal ze leren..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet per se mee want ze gaan je in die week les geven enzo.......

Antwoorden (3)

Hoi,

Nee, ze kunnen je niet verplichten om mee te gaan. Hiervoor moeten je ouders eerst toestemming geven. Want als ze jou 'uitleveren' aan hun, hebben zij de verantwoordelijkheid. En dit kunnen jou ouders weigeren. Mits je natuurlijk onder de 18 bent, anders kun je dit zelf bepalen. Nogmaals; niemand kan je verplichten om mee te gaan.

Succes,

Schiz0ide
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een groter probleem is lijkt me dat je gepest word. Je laat een mogelijk leuke reis van een week verpesten door die pestkoppen? Praat er met je mentor over en probeer in een ander groepje te komen.

Uit mijn ervaring op school was het zo dat schoolreisjes/excursies enz. geld kosten. Als ouders dat niet willen/kunnen betalen, ga je ook niet. Dus gingen er een paar in de klas niet op reis.

Dus voor zover ik weet, waren geen van de reizen verplicht.

Toegevoegd na 12 minuten:
Je mag uiteindelijk zelf bepalen of je meegaat of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de scholen waar mijn kinderen op gezeten hebben, was er een speciaal potje voor de kinderen waarvan de ouders de reisjes niet konden betalen, zodat ook zij gewoon mee konden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Crea, het gaat niet om de financiën, maar om de groep !!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het voorbeeld dat ik gaf was om duidelijk te maken waaruit ikzelf de conclusie trok dat het niet verplicht is. Het ging verder niet over financiën of iets dergelijks :P
Nee, ze kunnen je gelukkig nooit verplichten. WEL om de dagen dat het schoolreisje is gewoon naar school te gaan, maar niet om mee te gaan.
Ik heb mijn dochter om dezelfde reden - en omdat ik de juf voor geen ene cent vertrouwde - niet mee laten gaan op de schoolreis met groep acht, en dat is ons erg goed bevallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Marleen,
Ik vind het goed van je om tot zo'n besluit te komen. De meeste ouders laten het dan toch maar toe omdat het makkelijk is. Ik hoop wel voor je dat je dochter het er ook mee eens was, en het je niet later kwalijk neemt. Ik had zelf mijn werkweek niet willen missen. Mij bij ons op de basis school werd er niet gepest. Dat hebben we 1x gedaan, tegen een nieuwe in de klas. Dat hebben we 2 dagen volgehouden. En ik vergeet nooit meer hoe meester Hans ons daarvoor gestraft heeft. Dat was ook de enige en laatste keer dat ik ooit iemand gepest heb. En daarna heb ik 4 jaar lang op de middelbare mogen verdragen hoe het is om stelselmatig gepest te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, daar ben ik niet bang voor ; het is inmiddels ruim 5 jaar geleden, en ze is er nog steeds blij om. Inmiddels op e nieuwe scholen wel mee op kamp geweest, en met succes.
Indertijd ging het enige meisje in de klas dat met haar optrok ook niet mee, dus dat was gegarandeerd een vervelende, heimweevolle week geworden, waarbij we haar vrijwel zeker van Vlieland hadden kunnen ophalen.