Wanneer wordt het bekend of toelating tot het WO met een HBO propedeuse wordt afgeschaft?

Ik heb begrepen dat met ingang van het schooljaar 2013 de toelating tot een WO bachelor opleiding met een HBO propedeuse wordt afgeschaft. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Daar is niets over bekend, staatssecretaris Zijlstra wilde dit in februari maar dat kabinet is gevallen. Op dit moment zijn hier geen plannen voor maar bij sommige studies kun je niet terecht met alleen een propedeuse zonder de vereiste VWO profielen (bijv geneeskunde).