Wat zijn belangrijke vragen om te stellen aan een opleiding, wanneer je je orrienteert op een studie? Het betreft de opleiding MWD.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Kan ik het opleidingsniveau aan?
Heb ik juiste vooropleiding?
Heb ik de juiste eigenschappen voor het werk wat ik uiteindelijk wil gaan doen?

Kijk maar eens bij de bron, daar staan allerlei vragen die je jezelf kan stellen voordat je aan de opleiding MWD begint. En ook eventueel andere opties voor als je jezelf toch niet geschikt acht.
Verder is het ook goed om naar open dagen te gaan. Maar dan wel voorbereid en met vragen waarop je antwoord wil hebben.
Wat nog beter is, is een paar dagen meelopen. Vaak bestaat die mogelijkheid wel op de meeste scholen. Zo kan je in het echt zien hoe die opleiding in zijn werk gaat. En niet zoals bij een open dag waarbij alles mooier en beter en leuker is opgemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belangrijkste wat je moet weten, is of de opleiding bij je past. Om hier een beetje achter te komen, kun je het beste even een testje op internet doen. Daarnaast kan het slim zijn om te kijken naar wat je met de opleiding kunt. Vind je dat leuk werk, en zijn er veel vacatures? Wil je de mogelijkheid hebben om door te kunnen leren, zoek dan uit of die mogelijkheid er is.

En het allerbelangrijkste is dat je VERGELIJKT. Kies niet de eerste opleiding die aan bovenstaande eisen voldoet, maar kijk een beetje verder. En leg meerdere opleidingen naast elkaar.

En als je een opleiding gevonden hebt, denk dan ook nog even na over de locatie.

Succes!!!!