Je moet per jaar minimaal 1000 lesuren krijgen. Deze verplichte onderwijstijd wordt berekend in klokuren van 60 minuten.
Een school voor voortgezet onderwijs bepaalt zelf het lesrooster. Daarom kan het rooster per school verschillen. Meestal duren lessen 50 minuten en vinden ze plaats tussen 08.30 -17.00 uur. Maar er staat nergens dat het niet tot later op de dag zou mogen.
Amadea
11 jaar geleden
Lesuren moeten tussen 8.30 tot 17.00 plaatsvinden. maar ze hebben van 8.00 en 17.30 dat ze jou (voor straf) kunnen dwingen op school te zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tot = en
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij ons begint het 1e om 8:20 dus moeten..?
Dat verschilt per school. Op mijn school vinden de lessen plaats tussen 8:30 en 17:00 (1e t/m 9e), maar je moet tot 16:30 beschikbaar zijn, ongeacht je rooster. Iemand die dus het 9e nog les heeft zou moeten blijven tot 17:00, maar iemand die een blokweek (voor, na school en in tussenuren moeten "nablijven") zou maar tot 16:30 moeten blijven.