Moet je per se een cambridge diploma hebben als je in Engeland wilt studeren?

Ik wil graag in Engeland (Oxford) geneeskunde studeren, maar iemand zei dat je daar misschien een Cambridge diploma voor nodig had.
Als iemand nog tips heeft over studeren in Engeland, hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Om in Oxford te worden toegelaten op graduate niveau, moet je aantonen dat je Engels toereikend is. Daar zijn maatstaven voor en je kunt het met verschillende bewijzen aantonen , zie onderstaande link naar de toelatinseisen van Oxford.

Een van de genoemde mooie afkortingen is het Proficiency-level van Cambridge (CPE).

Dus ja: je moet aan kunnen tonen dat je Engels van afdoende niveau is en daar heb je een bewijs voor nodig, nee dat hoeft niet perse een Cambridge diploma te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor Oxford en Cambridge moet je je in ieder geval voor 15 oktober aanmelden. (Studeren aan Oxford: slechts 10 procent van de excellent studenten wordt aangenomen)
Er is nergens iets over een Cambridge diploma te vinden. Zie verder bijgaande websites.