Tot wanneer ongeveer kan je je inschrijven bij een hogeschool?

Ik weet niet of dit overal hetzelfde is... Of dat je bijvoorbeeld bij de ene school je het hele jaar bij wijze van spreken in kan schrijven en bij de andere school niet meer na 1 september bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit hangt af van het feit of het wel of niet een lotingstudie is. Wanneer er sprake van een lotingstudie is, ben je nu al te laat. Hiervoor ligt de uiterlijke datum vaak ergens in mei. Enkel degene die zich hebben ingeschreven maken kans om binnen te komen. Spreek je over een niet-lotingstudie dan is de uiterlijke datum meestal 31 augustus. Na deze datum kun je je alleen maar uitschrijven bij je studie. Wil je je echt nog inschrijven? Neem dan even contact op met de school. Er is veel kans dat ze je niet meer toelaten aangezien je teveel leerstof hebt gemist. Mijn broer heeft het toevallig pas ook meegemaakt. Ze laten je dan een test doen en kijken of je niveau/kennis goed genoeg is om alsnog in te stromen.