mag je als partner van een leerkracht in de medezeggenschapsraad?

onze zoon gaat bijna volgend jaar naar de basisschool. Dit is de school waar mijn vrouw ook les geeft. Mag je als partner dan in de medezeggenschapsraad. Of mag je dan alleen in de ouderraad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe mag het, mits je gekozen wordt (maar meestal zijn er niet zo veel gegadigden). E.e.a. is afhankelijk van het Huishoudelijk Reglement van de School en de MZR! De term "belangenverstrengeling" zal bij jezelf ook wel zijn opgekomen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan de regels van je school. Onze basisschool wil maar 1 lid van een gezin of als leerkracht, of als mr lid of als ouderraadslid. Bij onze school zou het dus niet mogen.

Overleg het dus even met je school als je dit perse wil. Het zal misschien ook uitmaken of er een tekort is in MR leden of dat er zich genoeg hebben opgegeven en of je vrouw ook in de mr zit of niet.

Er zijn in ieder geval geen landelijke regels over.