Kan een school/univeristeit van leerlingen/studenten verwachten dat ze komen met dit weer?

Is het verantwoordelijk om studenten te laten komen(vanuit heel het land) om een tentamen te maken? Dit terwijl het openbaar vervoer niet(nauwelijks) meer rijdt, en de wegen ook niet echt veilig zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Ja hoor, omdat als ze geslaagd zijn en werk hebben, dan moeten ze ook van huis af, door het weer en dan weer terug... Ja hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor.

Jij moet toch ook gewoon op je werk komen?

Het gros vand e studenten woont zowieso in de buurt van de universiteiten, dus het probleem zal wel meevallen.

[zijn de meeste universiteiten trouwens niet dicht, qua odnerwijs / examens?]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Studenten zijn over het algemeen volwassenen, die zélf de afweging moeten maken of het verantwoord is om voor een tentamen de sneeuw te trotseren. Een tentamen in december is zelden een laatstekanstentamen.

En voor de studenten die wél de sneeuw kunnen/willen trotseren, en die hard gewerkt hebben om op dat moment tentamen te kunnen doen, is het wel zo netjes als ze die gelegenheid op de afgesproken tijd en plaats ook krijgen, indien ook maar enigzins mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je als student (of werknemer) niet naar je school kunt gaan doordat het OV niet rijd of het niet mogelijk is om te rijden door de enorme sneeuwval, dan kun je altijd contact opnemen met je school om door te geven dat het niet mogelijk is om je school te bereiken.

Als je alsnog naar school moet dan kun je kijken of er iemand bij je in de buurt is waarmee je mee kunt rijden.

Toegevoegd na 11 minuten:
p.s. het antwoord is Ja, men mag verwachten dat je aanwezig zult zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant vraagstuk: Als het snikheet zou zijn en je liever op een terrasje zou zitten met een biertje, maar het eigenlijk toch wel te warm is om veilig buiten te zijn, zou je het dan niet doen?

Het is waar dat het weer een probleem is. Echter als er wel verkeer mogelijk is (weeralarm is al sinds zondagmiddag weer opgeheven), is er dus een mogelijkheid voor je om er te komen. Het wordt dus een afweging: Hoe belangrijk vind je je opleiding? Hoe moeilijk is het werkelijk om er (met een beetje inzet) te komen? EN geldt dit uitsluitend voor jou of voor iedereen van de opleiding? (in het laatste geval is er een gedegen reden om het tentamen te verplaatsen. Als echter 80% gewoon kan komen opdagen, kun jij dat in principe ook).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, altijd de moeite nemen om er te komen hoppa gaan met die banaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Essierulez;

Ik vind het niet veantwoord om scholieren en studenten tijdens de kerstvakantie naar school te laten komen, ongeacht het weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen.

En laten we gelijk ook alle winkels en bedrijven sluiten.

Tuurlijk.... Alles moet gewoon door blijven gaan..
Zou in landen als Polen betekenen dat ze meer dan een half jaar niet naar school hoeven.. Als ze thuis mogen blijven met sneeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogen ze dan in Oostenrijk of Zwitserland altijd thuis blijven!! Op mij werk is een leer en werk traject. Er is een keer een speciaal project geweest. Twee Gambiaanen uit Gambia kwam speciaal hier heen om twee weken versneld leren hoe je met bepaalde elektra kabels moet omgaan etc. 1 daar van vertelde dat hij elke dag naar ze werk moet lopen en dat 16 km. En omdat ze baas geen zin heeft om de trap op en er af te halen mag hij ook de trap meenemen. Dus hij loopt elke dag 16 km heen met een trap op z'n schouder en 16 km terug. Dus ik zou zeggen als je niet met het openbaarvervoer kan pak de fiets daar word je echt niet slechter van.