Kom ik in aanmerking voor een studentenreisproduct?

Ik ben woonachtig in België en begin aan een hbo opleiding in Eindhoven. Heb wel de Nederlandse nationaliteit.
Als ik in een EU-land woon, zou ik in aanmerking kunnen komen, maar op duo.nl zijn ze daar verder niet duidelijk over.
Iemand meer info hierover? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je komt in aanmerking voor een studentenreisproduct als je in aanmerking komt voor studiefinanciering en dat kan als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

Studiefinanciering als u niet de Nederlandse nationaliteit heeft:
U heeft als buitenlandse student recht op studiefinanciering als u voldoet aan de voorwaarden waar Nederlandse studenten ook aan moeten voldoen. Daarnaast moet u 5 jaar of langer aaneengesloten in Nederland wonen en afkomstig zijn uit:

een lidstaat van de Europese Unie (EU);
1 van de overige landen van de Europese Economische Ruimte (EER);
Zwitserland.

Als u nog geen 5 jaar in Nederland woont, kunt u onder bepaalde voorwaarden toch studiefinanciering krijgen. Meer informatie hierover vindt u in het externe link: nationaliteitenschema op de website van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO).

Dit is een invulsite wat je moet doorlopen en dan lees je vanzelf of je in aanmerking komt: http://www.ib-groep.nl/studiepunt/nationaliteitenschema/natschema.asp# dat kan ik niet zeggen omdat ik te weinig gegevens van je heb.