Met havo kun je welk niveau les geven?

Als je in de middelbare school slaagt met havo niveau, welk niveau kun je dan lesgeven op de middelbare school.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Op geen enkel niveau:

Bevoegdheid in het voortgezet onderwijs
Hoofdregel
De hoofdregel luidt als volgt: De leraar in het voortgezet onderwijs moet voor het vak waarin hij lesgeeft een diploma hebben van de lerarenopleiding voor één van de twee te onderscheiden gebieden:

-de tweedegraads lerarenopleiding: voor het vmbo, de eerste drie leerjaren havo en vwo, het praktijkonderwijs en educatie en beroepsonderwijs (het gebied vo/bve);
-de eerstegraads lerarenopleiding: voor de bovenbouw havo en vwo (het gebied vho).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

op middelbaar niveau (vmbo-t) als je een lerarenopleiding volgt of een akte haalt. Voor VWO heb je denk ik een universiteits, drs titel nodig.